Diensten
Google Analytics
Betrouwbare data in plaats van aannames als basis voor jouw online succes. Wil je weten hoe? Wij helpen je graag met Google Analytics om onder andere je conversieratio te verhogen.
De juiste data verzamelen in Google Analytics
Je bent ondernemer en je wilt graag weten welke stappen jouw klanten doorlopen op jouw website. Verder ben je benieuwd naar de verschillende fases waar klanten doorheen lopen en welke klantinteracties hierbij komen kijken. Dan is Google Analytics de juiste tool om dit te meten. Dit is namelijk een van de hulpmiddelen voor conversie optimalisatie. Wij kunnen je helpen bij het instellen en het opzetten van het gehele proces. Wil jij ook:
- Google Analytics implementeren op jouw website?
- Gefilterde data uit Google Analytics halen?
- Weten welke belangrijke rapporten je nodig hebt?
Analytics implementeren
Je hebt vast weleens gehoord van Google Analytics, maar het aanmaken, implementeren en koppelen hiervan is voor veel ondernemers lastig. Voor onze marketeers is dit gesneden koek, want wij werken dagelijks met dit programma. Wij helpen jou graag met de volledige installatie en optimalisatie, zodat jij zo snel mogelijk waardevolle data kunt verzamelen.
Data filteren
Je weet inmiddels dat data belangrijk is. Toch is data uit Google Analytics niet 100% betrouwbaar als je niet de juiste filters instelt. Denk hierbij aan het uitsluiten van je eigen werknemers als die op de website zitten. Of alleen de data van Nederlandse klanten op jouw .nl-website weergeven en gegevens van de Belgische bezoekers uitsluiten. Wij stellen deze filters graag voor je in.
Belangrijke rapporten
Is Analytics goed ingesteld, maar heb je geen idee waar je moet kijken om de gewenste data te krijgen? Wij helpen je graag door je uit te leggen waar je de belangrijkste data van jouw website kunt vinden. Liever alle belangrijke data op 1 plek? Dan maken we graag een Google Data Studio-dashboard voor je aan. Zo heb jij de belangrijke data altijd binnen handbereik.
Onder de loop
Beginnen met data verzamelen?
Onze specialisten helpen je graag met het verzamelen en uitlezen van data uit Analytics. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.
Wat is Google Analytics?
Je begrijpt ondertussen dat Google Analytics erg belangrijk is. Maar wat is het nou precies? Het is een tool van Google om gedragsgegevens te verzamelen van diverse online systemen. Eenmaal verzameld is het mogelijk om in Google Analytics deze gegevens gedetailleerd weer te geven om zo een duidelijk beeld te geven van onder andere:
- Bezoekersstromen
- Verkeersbronnen
- Paginaweergaves
Daarnaast biedt de tool de mogelijkheid om aangepaste rapporten en dashboards te maken, waardoor je specifieke doelen en KPI's kunt volgen. Met functies zoals conversietracking en e-commerce analyse zie je precies hoe effectief je marketingcampagnes zijn en waar er mogelijkheden zijn voor verbetering. Dit helpt je om data-gedreven beslissingen te nemen en je online strategie continu te optimaliseren.
Waarom Google Analytics bij IQ Leads?
Bij IQ Leads hebben onze specialisten jarenlange ervaring met Google Analytics en kennen we deze tool door en door. Wil jij geen zorgen hebben over deze tool? Laat dan je Google Analytics uitbesteden. Wij voegen op elke pagina van jouw website een trackingcode toe. Deze trackingcode verzamelt informatie over hoe een bezoeker de pagina
heeft gebruikt. De tool verzamelt diverse informatie zoals bijvoorbeeld de browser, de taal, het browsertype, het apparaat en het besturingssysteem dat is gebruikt om de website te bezoeken. Google Analytics volgt ook de verkeersbron. Deze informatie laat zien via welk kanaal de gebruiker naar de website is verwezen.
Voordelen van Google Analytics uitbesteden
- Gedetailleerd inzicht in bezoekersgedrag
- Effectieve tracking van verkeersbronnen en verwijzing kanalen
- Juiste keuzes maken door middel van real-time gegevens
- Automatische verzameling van belangrijke gebruikersinformatie
Onze Google Analytics specialisten
Martijn
Hogenboom
Martijn heeft jarenlange ervaring in het maken van aangepaste rapporten en dashboards, waardoor hij jou op een begripvolle manier relevante gegevens aanlevert.
Gökhan
Cici
Met zijn uitgebreide kennis van Google Analytics biedt Gökhan jou waardevolle inzichten in bezoekersstromen, KPI’s, bouncepercentages en meer.
Mike
Dullemans
Met zijn ervaring in het implementeren van trackingcodes verzamelt Mike nauwkeurige gegevens over het gedrag van jouw website bezoekers.
Gegevens verwerken in Google Analytics
Wanneer een gebruiker op jouw website komt, verzamelt de trackingcode de gegevens, verpakt deze en stuurt deze door naar Google Analytics om te verwerken in een rapport. De gegevens worden verder verwerkt en geordend aan de hand van bepaalde criteria. In sommige gevallen kun je zelf aangeven hoe de gegevens verwerkt moeten worden. Als jij bijvoorbeeld bepaalde informatie niet wilt laten meetellen, kun je filters toepassen. Deze filters zorgen ervoor dat de gegevens enkel de informatie bevatten die jij wilt zien.
Aan de slag met Google Analytics
Wil jij een duidelijk beeld hoe en wanneer jouw bezoekers zich bewegen op jouw website? Ga dan aan de slag met Analytics. Heb je hier geen tijd voor of weet je niet waar je moet beginnen? Laat je Google Analytics uitbesteden, wij helpen je graag.
Ben jij al overgestapt naar Google Analytics 4?
Sinds 1 juli worden er geen nieuwe gegevens meer verzameld in Universal Analytics (UA) en sinds 1 oktober geldt dit ook voor Analytics 360. Je kunt nog wel bij je oude data, maar er wordt geen nieuwe data meer verzameld. We zien dat veel websites de migraties naar Google Analytics 4 uitstellen vanwege de complexiteit. Heb jij hulp nodig bij de overstap naar GA4? Wij helpen je met:
- De implementatie van GA4 trackingcodes
- Het aanmaken van gebeurtenissen en het stellen van doelen
- Het migreren van alle data naar GA4
- Rapporten maken
Neem contact met ons op en loop geen waardevolle data meer mis.
Veelgestelde vragen over Google Analytics
Vragen over Google Analytics? Wij hebben de meest gestelde vragen gebundeld en voor je op een rijtje gezet. Heb jij nog een andere vraag? Geen probleem, neem gerust contact op door te bellen of te mailen.