Diensten
Remarketing-adverteren
Bereik je oude websitebezoekers door middel van remarketing-adverteren. Niet irritant, wel een extra geheugensteuntje.
Meer conversies dankzij een geheugensteuntje
Hoeveel moeite doe jij om nieuwe bezoekers naar je website te trekken? Waarschijnlijk best veel. Dan is het toch zonde wanneer deze jou maar één keer voorbij ziet komen. Help je bezoeker herinneren aan zijn bezoek met effectieve remarketing-advertenties. Niet irritant, gewoon als geheugensteuntje. Wil jij ook:
- Je conversiepercentage verhogen?
- Meer terugkerende bezoekers?
- Een extra manier van goedkope marketing?
Conversiepercentage verhogen
Iedere ondernemer heeft wel eens van de AIDA-funnel gehoord. Hoe dieper iemand in de funnel zit, hoe groter de kans dat diegene overgaat tot aankoop. Een terugkerende bezoeker zit in de meeste gevallen dieper in de funnel. Door deze groep aan te spreken door middel van remarketing verhoog je dus ook je algehele conversiepercentage. Ideaal als jij het idee hebt dat er niet genoeg mensen overgaan tot aankoop.
Terugkerende bezoekers
Een bestaande klant is goedkoper dan een nieuwe klant. Dat is een van de eerste dingen die je leert tijdens een marketingles. Toch zien we dat lang niet iedere webshop zijn best doet om terugkerende bezoekers te bereiken. Remarketing is het perfecte middel om daar mee te beginnen. Als je niet weet waar je moet beginnen, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag met het opzetten van een succesvolle remarketing-campagne.
Goedkope marketing
Krijg jij wel bezoekers, maar heb je een beperkt marketingbudget? Dan kun je met remarketing toch op een goedkope maar effectieve manier oude bezoekers bereiken. Zoals je inmiddels weet is een terugkerende bezoeker sneller geneigd om over te gaan tot een conversie, waardoor de gemiddelde kosten voor een conversie drastisch afnemen. Zo houd jij meer budget over voor andere marketingactiviteiten.
Wil jij oud verkeer opnieuw bereiken?
Plan een vrijblijvende sparsessie in met een van onze specialisten en ontdek wat remarketing voor jouw online strategie kan betekenen.
Een goede remarketing-strategie
Een goede marketingstrategie is uitgedacht op basis van funnels. Je ziet tal van funnels online voorbij komen, maar eigenlijk slaan ze allemaal terug op het AIDA-model. De afkorting AIDA staat voor Attention, Interest, Desire en Action. Als we dit terugvertalen betekent dit letterlijk dat iemand vaak niet na één bezoek een aankoop doet. Daarom is het ook niet zo vreemd dat het conversiepercentage op terugkerende bezoekers vaak meer dan 300% hoger ligt dan bij nieuwe bezoekers. Met remarketing-adverteren toon je advertenties via het Display netwerk, Search netwerk of Social media netwerk aan juist die bezoekers. Dat scheelt natuurlijk een heleboel geld. Want advertenties kosten wel iets, maar de bezoekers leveren jou veel meer geld op.
Remarketing voor jouw webshop
Remarketing-adverteren door simpelweg al je bezoekers een advertentie te tonen zorgt voor meer schade dan dat het goed doet. De bedoeling van remarketing is niet het irriteren van je bezoekers, maar juist het helpen herinneren aan hun eerdere bezoek. Vaker dan je denkt kopen mensen gewoon nog even niet op dat moment. Mensen shoppen bijvoorbeeld regelmatig tijdens werkuren, maar rekenen nooit af. Dat betekent dat in de meeste gevallen niet dat mensen niet geïnteresseerd zijn. Het betekent echter dat zij nog geen moment hebben gevonden om de aankoop af te ronden. Juist voor die mensen is remarketing zinvol en effectief.
Waarom remarketing bij IQ Leads?
Met onze doordachte strategieën heroveren we de aandacht van jouw doelgroep en vergroten we de kans op conversies. Van het tonen van relevante advertenties aan eerdere websitebezoekers tot het opnieuw aanspreken van potentiële klanten, onze strategieën tillen jouw online marketing naar nieuwe hoogten. Wil jij remarketing uitbesteden? IQ Leads helpt je met slimme remarketing tactieken die niet alleen resultaten opleveren, maar je ook helpen om hoog te scoren op Google. Versterk jouw online aanwezigheid met doelgerichte remarketing en laat jouw merk opvallen in de digitale wereld.
Voordelen van remarketing uitbesteden
- Meer terugkerende bezoekers
- Lagere kosten per conversie
- Zinvol en effectief zichtbaar zijn voor jouw potentiële klanten
- Maak gebruik van verschillende vormen van remarketing
Onze remarketing specialisten
Martijn
Hogenboom
Martijn weet hoe hij jouw advertenties moet optimaliseren om deze zo effectief mogelijk in te zetten en oude bezoekers terug te laten komen.
Jorin
Schriemer
Jorin weet advertenties altijd zo in te richten om maximaal zichtbaar te zijn en meer verkeer te generen.
Ian
Saarloos
Door zijn kennis van Social en Ads te bundelen maakt Ian de best presterende remarketing campagnes voor je aan.Â
Remarketing via het Display-netwerk
Veel mensen denken bij remarketing alleen aan Display-advertenties. Maar die zijn slechts een onderdeel van het hele remarketing-landschap. Het draait bovendien niet alleen maar advertenties tonen, het draait om zinvol en effectief zichtbaar zijn op basis van het gedrag op internet van jouw potentiële klant.Â
De meest bekende vorm van remarketing is via het Google Display-netwerk. Om dit effectief te doen, stopt het niet alleen bij het remarketen van bezoekers die iets in hun winkelwagen hebben gedaan en daarna niet hebben afgerekend. Hoewel de effectiviteit van deze campagnes groot is, laat je een hoop kansen liggen wanneer je je alleen hierop focust. Andere vormen via het Display-netwerk die wij op dagelijkse basis voor onze klanten inzetten:
- Gekocht en wellicht ook interessant
- Bekeken product maar niet gekocht, dus alternatieven
- Checkout remarketing
- Remarketing op vergelijkbare doelgroepen
Remarketing via het Search-netwerk
Naast remarketing via het Display-netwerk kun je ook gebruik maken van remarketing via het Google Search-netwerk. Hierbij kun je gebruik maken van alle mogelijke Search-advertenties die er zijn. Het grote voordeel is dat je zo vele malen hoger kunt bieden dan wanneer je adverteert zonder retargeting. Je gebruikt dezelfde zoekwoorden en targeting als een normale campagne, echter beperk je de targeting tot bezoekers van jouw website. Doordat de kans op conversie vele malen hoger is, kun je logischerwijs ook hoger bieden. Dat betekent dus dat je op een effectieve en kostenefficiënte manier bovenin Google verschijnt.
Remarketing via social
Tot slot is er remarketing via social media. Hier kun je persoonlijke advertenties laten zien in de persoonlijke feed van jouw bezoekers. Hiervoor dien je wel een geschikte pixel op je site te hebben staan. Houd er ook rekening mee dat je dit soort gegevens alleen mag gebruiken als je voldoet aan de eisen van de AVG/GDPR. Remarketing via social is effectief, mits goed uitgevoerd. Als consumenten een te hoog aantal remarketing-advertenties zien, veroorzaakt dat namelijk al snel irritatie, dus het is zaak om deze hoeveelheid goed bij te houden.
Een gratis SEA scan van jouw website?
Veelgestelde vragen over remarketing
Vragen over remarketing? Wij hebben de meest gestelde vragen gebundeld en hieronder neer gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Geen zorgen, want onze specialisten vertellen je graag meer over remarketing en onze mogelijkheden. Bel ons gerust op of stuur een mailtje.